Dolomieten en Zwarte woud reis

Ons vakantieverslag per dag te volgen en foto's van onze reis door het zwarte woud en de mooie steden Verona en Venetië

Dag 1 : Camper ophalen en alles inpakken.

Dag 2 : Rijden naar het Zwarte woud (Bad Herrenalb).

Dag 3 : Schwarzwald Hochstrasse en via Triberg naar de Titisee

Dag 4 : Wandelen in de Lotharklamm een zijarm van de Wutach- schlucht. Daarna verder na de Bodensee waar we heerlijk zwemmen.
Dag 5 : We bezoeken het bloemeneiland Mainau en rijden daarna via de Reschenpas naar camping Malles in Malles Venosta.

Dag 6 : Wij rijden vanochtend richting Stilfserjoch of Stelvio pas. Hier bewonderen we het uitzicht over de bergen. Daarna verder rijden naar camping lago di lamar.
Dag 7 : Vandaag op weg naar Pescheira Del Garda en de camping Bella Italia

Dag 8 : We gaan met de trein naar Verona en bezoeken oa. de arena, Duome en het balkon van Romeo en julia.

Dag 9 : Vandaag een echte rustdag, alleen maar gezwommen in het zwembad van de camping en in het Gardameer.

Dag 10: We gaan met de trein naar Venetië en bezoeken via de boottaxi het Canal Grande, Rialto brug, San Marco plein..

Dag 11: Via Trento en Bolzano gaan we de autoweg af de bergen in richting Kastelruth en de camping Seiser alm. S'middags lopen we door Kastelruth.
Dag 12: Vandaag wandelen we op de seiser Alm..
Dag 13: Door Kastelruth naar St.Ulrich in Val Gardena en van hier uit over de Sella pas naar Canazeo. Dan verder over de Karerpass (1715m) om uit te komen bij de.
              Karersee. S'middags wandelen in Canazei.
Dag 14: Via de twee kabelbanen (Pecol + Belverde) wandelen boven in de bergen naar de berghut, de Veil de pan (de bindelweeg).
Dag 15: Rijden naar de passa Pordoi (2239m). We gaan met de kabelbaan naar boven om te genieten van het uitzicht vanaf de Sas Pordoi (2950m).
              In Cortina stoppen we bij natuurpark Dolomiti en daarna naar camping in Sexten.
Dag 16: Wandelen op de Rothwandwiese (1950m).
Dag 17: We rijden via de Brenner naar Garmisch hier zien we de Zugspitse,  Duitslands hoogste berg. Vanaf hier dalen we tot we bij Oberstdorf zijn.
Dag 18: Wandelen in de Breitachklamm.
Dag 19: Via Ulm terug naar het Zwarte woud.
Dag 20: Via pforzheim terug naar Sittard.